Öt lépcsős olvasás

Az öt lépcsős módszer nem csak a szövegértő olvasás fejlesztését szolgálja, de könnyebbé teszi az önálló tanulás lépéseinek elsajátítását is. Kitűnően fejleszti a kulcskompetenciákat, lényeglátást, logikus gondolkodást. Fontos szerepet kap, ezért kiemelten fejlődik a problémamegoldó gondolkodás, vele együtt megerősödik a saját munkáért érzett felelősségvállalás is. Erősödik a csapatszellem, együttműködési készség, kommunikációs készség, interperszonális kompetencia.

 

Nem félünk a matektól 

A  matematika az egyik olyan tantárgy amelynek hallatán nagyon sok gyermeknek összeszorul a gyomra. Célunk, hogy tanítványaink körében sose forduljon elő ilyen szituáció. A tanulók szabadon választhatják meg társaikat, akikkel együtt szeretnének dolgozni. A csoportok összetétele változhat,  tanár  ill. tanulói igény szerint. Szabadság és felelősség - tanári segítséggel, felelősséggel dolgoznak a gyerekek.  A lassabban haladóknak többször tudunk segítséget is adni, a csoportok között járva látjuk ki akadt el. Tehetséggondozásra is kiválóan alkalmas ez a módszer.

 

Tanulási tempó párbaj/párban

A tanulási tempó párbaj során egyéni és páros munka váltják egymást. A tanulók a szöveget a saját tempójukban dolgozzák fel, majd az így kialakult sorrendiség alapján páros munkában folytatják a tanulást. Ennek során mindkét fél megtanítja a másiknak az általa feldolgozott, és elsajátított tananyagot.

 

Az egyéni haladásra épülő, tevékenységközpontú, differenciált, személyre szabott képességfejlesztés

A táblán, az órán gyakorlandó feladattípusok olvashatók, megjelölve melyek kötelezőek, választhatóak, és egy nagyon nehéz kiegészítő feladat. Az írásbeli penzum segíti a tanulókat  önálló munkájuk megtervezésében, mit, mikor,hogyan, kivel tanulnak. Igényeik, és a feladat komplexitása, nehézsége alapján választhatnak munkaformát, egyedül, párban vagy kiscsoportban dolgozhatnak. Az egész osztály, a feladatokhoz kötődően mozgásban van, megtörve ezzel a monotonitás melyet a kisgyermekek nagyon nehezen viselnek. Így a 40 percet minden gyermek boldogan végigdolgozza, hiszen azonnal ott a visszajelzés, hogy jól dolgoztam-e?  A gráftáblán a tanulók az elvégzett feladaikat jelölik, így a pedagógus azonnal látja ki hol tart a munkában.

      dig temahet  tehetseg  hatartalanul logo