Ez az oldal sütiket használ. A "süti" olyan információ, amelyet egy webhely küld a böngészőjének. Segít a webhelynek az önről vagy az Ön preferenciáiról szóló információk memorizálásában, hogy megkönnyítse a navigációt a webhelyen. A süti segít nekünk a weboldal használatának és használatának statisztikáinak meghatározásában is. Nem használjuk a sütik által közölt információkat a webhelyhez nem kapcsolódó célokra.

EU kohezios logo

KEHOP-5.4.1-16-2016-00252

hatartalanul logo

nbt logo nagy

A digitális oktatással kapcsolatos kérdését az alábbi telefonszámon teheti fel:

06-20/473-96-93

Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság éjjel-nappal hívható gyermekvédő hívószáma: 06-80/630-155

Horvátország, Szlovénia

1.nap: Ellátogattunk Lendvára, a Magyar Nemzetiségi Intézetbe, ahol megismerkedtünk a helyi magyarság történetével. Ezután sétáltunk Lendva belvárosában, megnéztük a Szent Katalin plébániatemplomot és mellette lévő Szent István szobrot, valamitn a Makovecz Imre által épített kultúrházat. Ezután felsétáltunk a Bánffy – Esterházy kastélyba, ahol egy kiállítást láthattunk. Azután busszal felkapaszkodtunk a lendvai szőlőhegyre, ahol megkerestük a Szentháromság kápolnát. Marika néni elmesélte Hadik Mihály történetét, akit itt temettek el egy üvegkoporsóban. Nagyon szép volt onnan a kilátás. Ezután elutaztunk Bántornyosra, ahol felkerestük az Árpád-kori templomot. Azután Dobronak határa felé vettük az irányt, a Bakónaki-tóhoz mentünk. A tónál volt egy energiapark energiapontokkal, 26 pont volt. Ha követtük az energiapontokat, akkor eljuthattunk a Szent Vid forráshoz és a Szent Vid kápolnához. Ezután Közép – Európa legnagyobb orchideafarmjára látogattunk el, ahol sok különleges növény volt. Majd a szálláshoz indultunk Őrihodosra. A lányok külön faházban voltak. Nagyon finom vacsorát kaptunk.

2.nap: Ellátogattunk Csáktornyára a Zrínyiek sasfészkébe és a Muraközi Múzeumba. Megkoszorúztuk Zrínyi Miklós emlékművét. Majd Felsőzrínyifalvára látogattunk, majd itt is megkoszorúztuk a Zrínyi-obeliszket. Ezután Varasdon voltunk, ami Horvátország fővárosa volt mindegy 200 évig. Itt megtekintettük az Erdődyek kastélyát. Sétáltunk egyet az esőben a belvárosban, majd a tengerpartra érkeztünk. Nem volt túl jó az idő, így a tenger is hullámzott. Tettünk egy kis sétát a városban. Ezután elindultunk a szállásunk felé Kraljevicába. A fiúk a lányoktól 560 méterre voltak. A lányok szállásán vacsoráztunk. Nagyon finom vacsora volt. Tamás bácsi a mi szállásunkon egy éjszakára nem szedte be a telefont. Szép kilátás volt az emeletről.

3.nap: Tersattoba látogattunk. Megtekintettük a Tersattoi Mária búcsújáró templomot. Felsétáltunk a tersattoi várba, amelyet a XIII. században építettek. Szép kilátás nyílt a városra. Fiume belvárosában sétáltunk, megnéztük az óratornyot, a kikötőt és a piacot. Megkoszorúztuk Baross Gábor közlekedésügyi miniszter emléktábláját, majd visszaindultunk a szállásra. Kaptunk egy szabad délutánt a tengerparton. Majdnem mindenki fürdött a 17 fokos vízben. Nap végén lementünk vacsorázni.

4.nap: Zágráb belvárosában sétáltunk. Meglátogattuk a Káptalandombi székesegyházat. Innen átsétáltunk a Jellasics térre, majd innen a siklóhoz. A sikló után átsétáltunk a Szent Márk templomhoz, innen pedig még egy templomot meglátogattunk. Aztán mindenki elmehetett a McDonald’s-ba. Vásárolhattunk szuvenírt is. Nemsokára sajnos elindultunk haza.

Sánta Kevin 7.a.

Határtalanul 2019 - Szlovénia, Horvátország

dig temahet  tehetseg  bga logo szines boldog iskola logo